Haberler

Haberler

NERGİSLER ÖĞLEN SINIFININ 12 MART İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ VE M.AKİF ERSOY'U ANMA GÜNÜ

tiklal Marşı şairimiz Mehmet Akif ERSOY'un yazdığı milletimizin onurlu mücadelesini ve bağımsızlığını vurgulayan, İstiklal Marşımızın, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilişinin 95. Yıldönümünü kutluyoruz. Yurdumuzun birçok yeri düşman işgali altındayken halkımız kadını, erkeği, çocuğu ve askeriyle ülkesi için zor şartlar altında bir karış toprağını vermemek için mücadele verirken, Mehmet Akif ERSOY milletimize cesaret vermek, duygularını harekete geçirmek üzere İstiklal Marşımızı yazmıştır. İstiklal Marşı, halkımızın bağımsızlık savaşını ölümsüzleştiren, eşsiz bir eserdir. Mehmet Akif ERSOY, "Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın" derken; verilen mücadelenin zorluğunu ifade etmiştir. İstiklal Marşımız milletimizin Atatürk önderliğinde, tarihin akışını değiştiren bir kahramanlık destanının anlatımıdır."Doğduğumdan beridir aşığım istiklale" diyen Mehmet Akif ERSOY, "İstiklal Marşı" adını verdiği şiirini İstiklal Harbinde kanının son damlasına kadar mücadele eden Kahraman Ordumuza ithaf etmiştir. İstiklal, tarih boyunca meftunu olduğumuz ve uğruna pek çok acılara katlandığımız, hiçbir zaman ödün vermediğimiz değerimizdir. İstiklal Marşımız bütünüyle aziz milletimizin karakterini yansıtmaktadır. İstiklal Marşımızın mana derinliğinde barınan duygular milletimizin öz benliğinden damıtılmıştır. Bayrak, sancak, ezan, hak, şahadet, din gibi kelime ve kavramlar milletimizi var eden değerlerimizdir. Milletimize istiklal azmini veren gazilik ve şehitlik gibi manevi mertebelerdir. Manevi duygulardan arındırılmış bir mücadelenin sürdürülmesi imkansızdır. İstiklal mücadelesinde değerlerinin ayaklar altına alınmamasının mücadelesini veren milletimizin coşkunluğunu anlatan İstiklal Marşımız, milletimiz var oldukça ortak hisleri veren ve milletimizi tanımlayan bir eser olarak var olacaktır. Bu duygu ve düşüncelerle İstiklal Marşımızın Kabulünün Yıldönümünü kutluyor, İstiklal Marşımızın müellifi Mehmet Akif ERSOY'u ve Büyük Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşlarını, ebediyete intikal etmiş bütün şehitlerimizi şükranla ve saygıyla anıyoruz. 

Devamı

ORKİDELER SABAH SINIFININ AİLE KATILIMI ETKİNLİĞİ

ORKİDELER SABAH SINIFININ  EĞLENCELİ AİLE KATILIMI ETKİNLİĞİ 

Devamı

LALALER SABAH SINIFIMIZIN EĞLENCELİ ANLARI

Devamı

EKO OKUL DÖNEM SONU RAPORUMUZ

EKO OKUL DÖNEM SONU RAPORUMUZ HAZIRLANMIŞ OLUP EKTE SUNULMUŞTUR.

Devamı

Eko Okul Çevre Bilinci Anketi

Eko Okul Çevre Bilinci Anketimiz tüm paydaşlarımızın katılımıyla yapıldı.

Devamı

Kağıt Savurganlığının Önlenmesi

Devamı

EKO- OKUL SLOGAN YARIŞMASI SONUÇLANDI

Eko - Okullar projesi "Çöp-Atık" konusunda eko-ilke belirlemek amacıyla düzenlenen slogan yarışması bir çok çevreci öğrencinin katılımıyla yapıldı.  Yapılan oylamada  birinciliği: "DÜNYAMI SEVİYORUM ÇEVREME ÇÖP ATMIYORUM" sloganıyla EYLÜL DİLA  AKGÜL aldı. "GERİ DÖNÜŞÜME EVET KİRLİ BİR DÜNYAYA HAYIR" sloganı ile ikinciliğin sahibi RENAS CELAL  ADIGÜZEL oldu. "ÇÖPE ATMAYIN GERİ DÖNÜŞÜME ATIN" sloganı ile ASYA  BOZKIR üçüncülüğü kazandı. Yarışmada dereceye giren öğrencilerimize başarılarından ötürü kutluyoruz.

Devamı

NERGİSLER SABAH SINIFININ KIZILAY HAFTASI ETKİNLİĞİ (VİDEO)

9 Ekim – 4 Kasım tarihleri arasında Türkiye genelinde bulunan okullarda Kızılay haftası kutlanmaktadır. Türk Kızılayı genel merkezi ve Türkiye genelinde tüm şubeleri tarafından çeşitli etkinliklerle kutlanan bu haftada Türk Kızılayı'nın kuruluş amacı ve yürüttüğü insani yardım faaliyetleri özellikle öğrencilere, gençlere ve kamuoyuna anlatılarak, Türk Kızılayı'na ve faaliyetlerine yönelik farkındalık yaratılmaktadır. Kızılay haftası kutlamaları kapsamında öncelikli olarak faaliyet alanlarımıza ilişkin yaptığımız çalışmalara ve ilkelerimize dair gençlerimizi bilgilendirmek amacıyla okullarda tanıtımlar yapılmakta, Türkiye genelinde şiir, kompozisyon vb. yarışmalar düzenlenmektedir.

Devamı

LALELER SABAH SINIFININ KIZILAY HAFTASI ETKİNLİĞİ

Kurulduğu 1868 yılından bu yana toplumsal dayanışmayı sağlamak, sosyal refahın gelişmesine katkıda bulunmak, yoksul ve muhtaç insanlara barınma, beslenme ve sağlık yardımı ulaştırmak için önemli görevler üstlenen Türk Kızılayının Kızılay Haftası Kutlu Olsun.  

Devamı

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI

 Neşeli Yüzler Anaokulu ögrencilerimiz 29 Ekim Cumhuriyet Bayramımızı keyifli etkinliklerle kutladı.

Devamı

LALELER SINIFININ EĞLENCELİ ANLARI :)

Oyun her çocuk için yeme, içme, barınma ve fiziksel gereksinimler kadar önemli bir yer tutmaktadır. Çocuklar ilk oyunlarını anne-babalarıyla kurarlar. Onlara oyunu tanıtan ve oyun kurmayı öğreten siz ebeveynlersiniz. Bu şekilde yaratıcılığını, hayal gücünü, sosyal, bilişsel ve dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olursunuz. Oyun gerçek hayatın bir provasıdır. Çocuklar gördüklerini duyduklarını değil, yaşadıklarını ve denediklerini öğrenirler. Oyun ile insan ilişkileri, yardımlaşma, konuşma, bilgi edinme, deneyim kazanma, psikomotor gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, zihin ve dil gelişimi desteklenir. Yetişkin gözüyle oyun çocukların oyalandığı, eğlendiği bir uğraş olarak görülse de çocuk için oldukça ciddi bir iştir. Çoğu zaman çocuklar oyun oynarken onlardan bir şey istediğinizde "Şu an iş yapıyorum." yanıtını alabilirsiniz. Siz nasıl işe gidiyorsanız, ev işleriyle uğraşıyorsanız, çocuğun da oyun oynamak en önemli işidir.   Oyunun Bilişsel Gelişime EtkisiBilişsel gelişim; hatırlama, düşünme ve öğrenme süreçleridir. Düşünme ve anlama becerisini geliştirme sürecidir. Sosyal bir faaliyet gibi görünse de oyunun zihinsel açıdan birçok faydası vardır. Farklı düşünme süreçlerini geliştirir ve bunu gerçek dünyaya uyarlamayı öğretir. Oyun sırasında edinilen farklı deneyimler çocuğun bilişsel gelişimini oldukça destekler. Çocuk bu esnada çoğu şeyi kendi deneyimlediği için deneyim ve gözlem yoluyla öğrenir. Bilgileri analiz ve sentez edebilme becerisi gelişir. Oyunun Dil Gelişimine EtkisiÇocuklar oyun sırasında pek çok yeni kelime duyarlar, farklı cümle kalıpları içinde duydukları bu kelimeleri pekiştirerek nasıl kullanılacağını öğrenirler. Duyduğu her kelime çocuğun kelime dağarcığını geliştirerek doğru cümle kurma ve kendini, isteklerini doğru ifade edebilme konusundaki becerilerini arttırır. Telaffuz gelişir, duygularını daha iyi ifade edebilir, özgüveni gelişir, söz istemeyi, konuşma sırasını beklemeyi, ne zaman susup ne zaman konuşması gerektiğini oyun içinde öğrenir. Oyunun Sosyal-Duygusal Gelişime EtkisiDuygusal gelişim çocuk gelişiminin en önemli parçalarından biridir. Çocuğun karakterinin şekillenmesinde ve sosyal çevre ile iletişiminin gelişmesinde büyük rol oynayan oyun sırasında çocuklar sınırsız hayal gücü ile istedikleri karaktere bürünebilir, insanların farklı zevkleri, duyguları, istekleri, düşünceleri olduğunu fark ederek empati yeteneklerini geliştirir. Empati yeteneğinin gelişmesiyle başka insanlara karşı hoşgörülü olmayı ve anlayış göstermeyi de öğrenmeye başlarlar. Çocuk oyun sırasında iç dünyasında olan biten ne varsa oyunlarına yansıtarak tüm gerçek duygu ve düşüncelerini de ortaya çıkartır. Bu nedenle onları oyun oynarken gözlemlemeniz çocuğunuzun iç dünyası hakkında, onun kaygıları, korkuları, güçlü ve zayıf yönleri hakkında birçok ipucu yakalamanızı sağlar.Tüm bu gelişim alanları içinde okul öncesi dönem çocuğu için gelişimin en önemli olduğu alanlardan birisi sosyal-duygusal gelişimdir. Uzmanlara göre kişiliğin oluşmasında erken çocukluk dönemi şemalarının etkisi çok büyük olmakla birlikte bu dönem ne kadar olumlu şemalar geliştirmeleri sağlanırsa ergenlik ve yetişkinlik döneminde psikolojik sağlık, olumlu benlik algısı, olumlu sosyal ilişkiler, kişisel başarı alanlarında sağlıklı birer birey olmaları sağlanır. Doğru Oyuncak SeçimiOyuncak seçerken dikkat edilmesi gereken konu çocuğun yaşına, gelişim düzeyine, beceri düzeyine uygun olmasıdır. Her yaş dönemi için dikkat edilmesi gereken en önemli unsur ise oyuncağın "işlevsel" olmasıdır. Örneğin; 3 yaşındaki bir çocuk için oyuncak bir cep telefonu almak onun gelişiminin herhangi bir alanına katkı sağlamayacaktır. Çocuk kendisi aktif olmadığı için oynarken hiçbir zihinsel aktivite gerçekleştirmeyecektir. Bunun yerine okul öncesi dönemde boyutları çok büyük ya da çok küçük olmayan, ince motor becerilerini de destekleyecek nitelikte puzzle ve Legolar, boya kalemleri, ipe boncuk dizme, hikaye kitapları, oyun hamuru, eğitici kartlar, tamir takımları, küplerden kule yapma gibi seçimler uygun olacaktır.Çocukların oyun oynamak için çok oyuncağa değil, çok fazla hayal gücüne ihtiyaçları vardır. Bu hayal gücü de çocuklarda fazlasıyla mevcuttur. Çok fazla oyuncağa sahip olmaları yerine, yeterli sayıda işlevsel oyuncağa sahip olmaları hem hayal güçlerini geliştirmeleri açısından, hem de sahip olduklarının değerini bilmeleri açısından önemlidir. Kaldı ki çocukların oyuncak olmayan şeyleri bile oyuncak olarak kullanma gibi bir yetenekleri vardır. Hayali (temsili) oyun dediğimiz bu oyun şekli çocukların dil anlatımını, soyut düşüncesini, problem çözme becerisini, mantıksal sıra ile düşünme becerisini, sosyal yeterlilik oluşturmasını ve duygusal gelişimini destekler.Tüm bu etkiler göz önünde bulundurularak oyunun çocuk gelişiminin en önemli unsuru olduğu unutulmamalı ve hafife alınmamalıdır.

Devamı

LALELER SINIFININ BAHÇEMİZDE HİKAYE OKUMA ETKİNLİĞİ

Okul öncesi dönemde çocuklara ebeveynleri tarafından okunan masal ve öykü kitaplarının olumlu etkileri psikologlar ve psikiyatristler tarafından tartışmasız kabul edilmektedir. Okul öncesi dönemde çocuklara okunacak her masal ya da hikaye kitabı onların dil yeteneklerinin gelişmesini sağlamaktadır. Bebeklikten itibaren düzenli olarak okuma eyleminde dinleyici olarak bulunmaları dinlenme yetilerini geliştirmekte, sözcük kazanımlarını çoğaltmakta, dili öğrenme ve dili kodlayabilme yeteneğinin erken safhada kazanılmasını sağlamaktadır.   Çocukların dış dünyayı merak ettikleri ve bu dünyayı tanımak için sorular sordukları bir dönem olan okul öncesi dönemde, çocukların maruz kaldıkları her şey onların ileriki hayatlarını şekillendirir. Okul öncesi dönemde çocuğa okunacak her kitap onun kişilik gelişimine etki eder. Okul öncesi kitap okuma çocukların hayata bakışını şekillendirir. Okul öncesi dönemde çocuklara kitap okuma alışkanlıklarının kazandırılmasında dikkat edilmesi gereken en önemli husus, çocuğun yaş düzeyine uygun masal, kısa öykü ve hikaye kitaplarının seçilmesidir.  Çocukların dış dünyayı tanımalarında oyun ve oyuncaklar gibi etkili olan kitaplar, onların zihinsel, sosyal ve duygusal olarak daha kısa bir sürede gelişmelerine yardımcı olur. Okul öncesi dönemde kitap okuma etkinlikleri çocuğun hızına  göre ayarlanmalıdır. Okuma eyleminin çocukların algılayabileceği düzeyde olması ve okuma anında duygu eylemlerinin kullanılması çocukların olayları, ilişkileri ve ileriki hayatı çok daha kolay anlamlandırabilmesine yardımcı olmaktadır.   Okul öncesi dönemde kitap okuma çocukların hayal güçlerinin, yaratıcılıklarının ve farkındalıklarının gelişmesini sağlar. Okuma sırasında minik aralar vermek ve kitap içindeki karakterler hakkında ufak konuşmalar yapılması, çocukların odaklanma becerisi kazanmalarına yardımcı olmaktadır. Okuma eylemi sırasında okunan masal ya da öykü ile çocuğun önceden edindiği deneyimler arasında anlamlı bağ kurulmalıdır. 

Devamı

LALELER SINIFININ RİTİM ÇALIŞMALARI

Müzik eğitimi, okul öncesi çağlarda bireyin gelişimi için çok önemlidir. Erken yaşlarda müzikle tanışan çocuklar yeteneklerinin gelişimi ve yaratıcılıkları konusunda ilerleme göstermektedirler. Özellikle de insanoğlunun daha anne karnındayken tanıştığı ritim duygusunun küçük yaşlarda çeşitli yöntemlerle eğitmenler yardımıyla geliştirilmesi müzik eğitimine temel oluşturmaktadır. Çocukların ritim eğitimini kolay algılaması ve tepkide bulunması aslında doğuştan itibaren içlerinde bulunan ritim duygusunun açığa çıkarılmasıdır. Duyduğu ritimleri aynı şekilde aktarabilme, zamanlama, tempoyu yakalayabilme, müzikle hareket edip durabilme, dinlemeyi öğrenme, bir enstrüman çalabilmeyi öğrenme ritim eğitiminin temel taşlarını oluşturmaktadır. Bu çalışmalar sonucunda çocuk üzerinde zamanlama duygusu, konsantrasyon süresinin artması, hafızanın gelişmesi, duyulan ritmin ya da müziğin beyin, kulak ve ellerle koordinasyonunun sağlanması, dinlemeyi öğrenme, grup çalışmasını öğrenme gibi çok önemli gelişimler gözlemlenir. Böylece çocuğun bir grup içerisinde birey olarak uyum sağlaması; özgüveninin gelişmesinde, sosyalleşmesinde, kendi yeteneklerini keşfetmesinde, paylaşmayı öğrenmesinde, kendini kontrol edebilmeyi, durabilmeyi öğrenmesinde büyük önem taşımaktadır.

Devamı

KARDELENLER ÖĞLEN GRUBUNUN YER KATMANLARI ETKİNLİKLERİ

Okul öncesi eğitimde dünya ve katmanları; Dünyanın resmini gösterip incelemelerine olanak sağladık ardından küreden inceledik dünyanın üzerindeki renklerin neler olabileceği hakkında konuştuk,denizleri gölleri bulutları ve karaların nereleri olduğunu söyledik,üzerinde yaşadığımız ülkeyi yani Türkiye'yi büyüteçle bulmaya çalıştık ,Etrafının denizlerle çevrili olduğunu belirttik .Boyasız türkiye haritasını gösterip bulmalarına rehber olduk, Ardından dünyanın oluşum hikayesini izledik . katmanlardan oluştuğunu önce atmosfer ardından sırasıyla taşküre ateş küre ve en ortada da çekirdek bulunduğuna değindik ,hava sayesinde canlıların atmosfer tabakasında hayatta kaldıklarına değindik toprağı kazdığımızda nelerle karşılaştığımızı hatırladık, Solucan karınca köstebek gibi hayvanların toprağın altında yaşadıklarına değindik ,bazı ,hayvanların ve bitkilerin ise toprağın üstünde yaşadığına vurgu yaptık.İnsanların da toprağın üzerinde yaşadığını söyledik

Devamı

MY CREATIVITY IS FROM NATURE (YARATICILIĞIM DOĞADAN) e-TWİNNİNG PROJEMİZ TÜM HIZIYLA DEVAM EDİYOR

Okulumuzda uygulanan Romanya, İspanya, Litvanya ve Türkiye 'den ortakların yer aldığı, okulumuz öğretmenlerinden Esin Ersoy un kuruculuğunu üstlendiği,Münüriye GÜNAY ın üyesi olduğu, doğa farkındalığı oluşturan, MY CREATIVITY IS FROM NATURE e twining projesi, yapılan sanal sergi ile sona ermiştir. Proje etkinliklerinin yer aldığı sanal sergimizi linke tıklayarak ziyaret edebilirsiniz. Emeği geçen tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz. https://www.artsteps.com/view/6236530a55a93d6ba2b7bf7b?currentUser

Devamı